Zelf het beste visitekaartje maken?

Een boek over visitekaartjes, vol tips en aanbevelingen. Als je van plan bent om zelf je visitekaartje te maken, lees dan waar je op moet letten.

  • Ontdek hoe je zelf een ontwerp maakt
  • Haal een optimaal resultaat uit je inspanningen
  • Maak een blijvende positieve indruk met je visitekaartje
  • Leer waar je op moet letten bij de keuze van een lettertype
  • Pas de informatie ook toe op je website of flyer

 

maak zelf je visitekaartje

Bestel het eBook  | Bestel het boek

 


Wat zeggen anderen over dit boek:


Sylvia Tóth
ondernemer

Visitekaartje als spiegel van jezelf.
Wat wil je bereiken met het afgeven van je visitekaartje?
Dat men je weet te vinden, als men je nodig heeft?
Een herinnering wellicht aan een prettige ontmoeting, met je foto erop?
Een visitekaartje maken lijkt zo simpel, maar Hannie Mommers heeft op voortreffelijke wijze in beeld gebracht welke keuzes je hebt.
Zo heb ik bijvoorbeeld ooit eens een visitekaartje afgegeven, waarop een warmtegevoelig stipje zat, als je vinger warm genoeg was, kleurde dat rood, anders bleef het groen. Ik overhandigde dat aan mijn relaties en zei: het wordt rood als u mij goed begrijpt…. Veel relaties vroegen waar ik dat had laten maken en wilden zelf ook zo’n kaartje. Zelden heb ik met zoiets simpels zoveel positieve reacties ontvangen.
Kies uit wat bij jou past, probeer je te onderscheiden en als je daarbij net zo secuur te werk gaat als Hannie Mommers heeft gedaan, dan is succes verzekerd.”


Guido Rijnja

adviseur communicatiebeleid, Rijksvoorlichtingsdienst
recensent voor het tijdschrift C

Met plezier het boek gelezen! Mooie gestolde wijsheid.”


Niels Kaan
Klaart je Klus

Ik heb het boek Overtuig je klant. Overtuig met je visitekaartje.
Ik ben dyslectisch en laat ik aankaarten dat ik daar behoorlijk last van heb, zelfs zoveel dat ik vaak erg snel afhaak met lezen van technische boeken en studie materiaal.
Niet met dit boek. Het staat vol met handvatten, goeie tips en aanraders die ik weliswaar nog niet gebruikt heb voor mijn visite kaartjes, die waren net klaar, maar wel op mijn site en postpapier.
Ik ga niet zeggen dat ik het ademloos heb uitgelezen als een spannend jongensboek, het blijft voor mij worstelen, lezen, des al niet te min heb ik het uit en ik heb er erg veel aan (gehad tot zover). Een aanrader dus.


Jolande van der Meij
communicatie-medewerker Mazars

Goed boek dat duidelijk weergeeft dat je visitekaartje 1 van de puzzelstukken is van je externe communicatie.”


Barbara Houwers
beeldend kunstenaar en art consultant

Overtuig je klant. Overtuig met je visitekaartje. is een geweldig handboek waarin Mommers bij elk onderdeel helder vertelt WAAROM je bepaalde keuzes moet maken als je je professionaliteit wilt onderstrepen. Ik ken Hannie Mommers als een zeer goede grafisch ontwerper (en nu publicist) die haar vakkennis inzet om ons (ondernemers) te helpen in de profilering van ons bedrijf.”


Kok van der Weijden
wijkadviseur en publicist

Dit boek richt zich terecht op een aspect van jezelf zakelijk presenteren en maakt daardoor goed duidelijk waar je op moet letten. Het leest vlot weg, een prettige stijl, heldere voorbeelden, praktische tips.”


Ada Krowinkel
projectleider en brainstormbegeleider Kamer van Koophandel Zuidwest-Nederland

Een boek over visitekaartjes? Dat is nogal wat! Dat was mijn eerste gedachte. Maar deze gedachte verdween al heel snel naar de achtergrond toen ik begon te lezen. Nooit beseft wat een visitekaartje allemaal kan veroorzaken, positief maar zeker negatief als je niet een aantal basisprincipes hanteert. En het zijn juist deze basisprincipes die Hannie Mommers in dit boek beschrijft. Zo heel erg nuttig en vooral zo overzichtelijk gepresenteerd. En eigenlijk gaat het niet alleen over je visitekaartje, het is het beeld van je bedrijf wat je uitdraagt, je visitekaartje is daarvan een afgeleide. Heb je weinig tijd, beperk je dan tot de tips op bladzijde 80 en 81, maar eerlijk gezegd vind ik dat elke ondernemer dit boek in zijn geheel moet lezen. Het boek leest vlot weg, dus gewoon doen! Het behoedt je voor veel fouten.”


Pieter van Knippenberg
het Innovatienetwerk ROC West-Brabant

Personal branding lijkt steeds belangrijker te worden in de huidige snel veranderende maatschappij. Hoe zien anderen jou en wat betekent dat voor je. In het onderwijs leren we studenten en leerlingen om greep op de manier van zichzelf presenteren te krijgen. We geven daartoe bijvoorbeeld lessen in succes. Dit boek kan aan het palet van zaken dat je gebruikt om jezelf te presenteren een bijdrage leveren. Tenslotte is het visitekaartje nog steeds een veelgebruikt middel om contact te maken. Voor docenten kan dit boek inspiratie opleveren voor een thema(les) en mogelijk aansporen om met een plaatselijke grafisch ontwerper contact te zoeken voor een gastles.”


Cees Hogendoorn
Syntens

Je krijgt maar één kans om een eerste indruk te maken en dat begint met de buitenkant: de glimlach, de handdruk, het visitekaartje. Het vertelt iets over wie je bent en wat je kunt betekenen voor de ander. In dit boek geeft Hannie Mommers inzicht in welke beslissingen je (onbewust) neemt als je een visitekaartje ontwerpt. Je kunt het boek daarom gebruiken als handboek bij het ontwerpen van een visitekaartje, maar misschien nog wel meer om inzicht te krijgen in het vakmanschap van een ontwerper die voor jou aan de slag gaat. Net zoals een goede ontwerper zich ook zal verdiepen in jouw business, om een goed ontwerp voor jou te kunnen maken.”


Trudy Engering
adviseur en trainer in lean en kwaliteit in de zorg

Nadat ik Overtuig je klant. Overtuig met je visitekaartje. van Hannie Mommers heb gelezen, kijk ik met andere ogen naar visitekaartjes. Bijzonder dat we nog visitekaartjes hebben in deze digitale tijd. Maar ook niet voor niets want we geven een eerste indruk daarmee van ons werk en ons bedrijf.
Hannie maakt met haar boek duidelijk waar het over gaat bij visitekaartjes. Hoe je een goed visitekaartje maakt, dat uitstraalt waar jij voor staat. Met de juiste lettertypes, lettergroottes, kleur en vorm. Ze brengt het zó duidelijk en maakt het zó simpel dat je ervoor kunt kiezen om je visitekaartje zelf te ontwerpen, maar ook de keuze voor een ontwerper makkelijker maakt. Nu weet je immers waar je op moet letten als het gaat om een goed ontwerp van een visitekaartje!
Dank voor het brengen van die inzichten Hannie, je boek is zeer de moeite waard!”


Sandra de Milliano
zakelijke groei en ontwikkeling en video-expert

Een goede professionele indruk maken doe je niet alleen met video, ook je visitekaartje moet goed zitten. Daarom heb ik ook met plezier Hannie’s ebook gelezen ‘Overtuig je klant. Overtuig met je visitekaartje.’ Ik wist al dat een visitekaartje belangrijk is maar ik was er me niet van bewust dat zo’n klein kaartje zoveel kan vertellen. Een aanrader voor iedereen die een professionele eerste indruk wil maken. Niet alleen voor wie zelf zijn kaartje wil ontwerpen maar ook voor wie de taal van de ontwerper wil spreken om duidelijk te maken wat hij wil uitstralen. Ik wou dat mijn ontwerper dit eboek had gelezen…


Hans W. Lohman
grafisch ontwerper

Heb je een standaard sjabloon gebruikt bij de vormgeving van je naamkaartje of heeft de drukker een standaard vormgeving genomen? Jammer. Er zijn zoveel mensen die Jansen of Fransen heten.
Wat moet er allemaal op dat kaartje staan?
Begin maar met de naam van je bedrijf. Je eigen naam of die van de medewerker. Alle telefoonnummers, je e-mailadres, hoe is je website te vinden. Misschien kan er nog bij wat je allemaal kunt doen… Voor je het weet ben je met een briefkaart bezig.
Wordt het te moeilijk? Klinkt het ingewikkeld? Begin bij het begin. Lees dit boek goed, dan kun je de drukker instrueren of bel de ontwerper van dit instructieve werk.
Succes gewenst.


zelf visitekaartje maken

Gebruik deze knop om direct het eBook te bestellen | Gebruik deze knop om direct het boek te bestellen