Een beetje anders kan een wereld van verschil uitmaken

Ik ben èn superenthousiast èn ik kan het nog steeds niet geloven. WAT EEN RESULTAAT!! Waar ik het over heb? Een actie die zoon Klaas en ik op Facebook hebben gedaan.

Samen met Klaas heb ik een joint-venture op het gebied van Muay Thai. Dat is een Thaise vechtkunst waar Klaas helemaal weg van is. En aangezien hij in Spanje woont, is het ons doel om Spaanse Muay Thai liefhebbers te bundelen in een community. Mijn aandeel in onze JV betreft vooral de vormgeving van ons blog en onze Facebookpagina.
Het is heerlijk om te kunnen overleggen met iemand en zo samen verder te komen.

1e Acte

We hadden onze gratis weggever op muaythaipro.info aangepast. Weer 80 tips erbij waardoor we het respectabele aantal van 200 tips hebben. Het is een eBook met tips van Spaanse meesters, bestemd voor Muay Thai-vechters en -belangstellenden.
Ons doel was om de emaillijst uit te breiden.

Als afspraak hadden we gezegd: we posten het bericht en als het blijkt te lopen, dan gaan we boosten (de adverteermogelijkheid van Facebook). Zoals je in de screenshot ziet, was het resultaat 2 likes en 1x gedeeld (dat was van zoonlief op zijn eigen pagina, dus telt niet eens mee). En we hadden zegge en schrijve één aanvraag voor het eBook.

Daar deden we het niet voor, dat snap je.

verschil uitmaken

Tussenacte

Ik ben een videocursus aan het doen bij Ted Daamen van EasyVideoMarketing met als doel een online programma te maken. Een echte aanrader, want niet alleen legt Ted heel helder uit over videotoepassingen, maar hij vult dat fantastisch aan met tips en trucs over de marketing en de opzet van zo’n online programma.

In één van zijn lessen gaat het over je eigen doel en het doel van je klant. Hij legde uit dat je niet moet communiceren wat je doet, maar dat je duidelijk moet maken wat je klant eraan heeft.

Nu denk ik, ja, duh, vanzelfsprekend. Maar keer op keer blijkt dat je als ondernemer zo verknocht bent aan de fantastische eigenschappen van je eigen product, dat het gevaar groot is om vooral daarover te communiceren.

2e Acte

Naar aanleiding van die les gingen Klaas en ik om de virtuele tafel zitten (hij woont in Spanje, dus wij communiceren via Skype of ClickMeeting) om te overleggen wat wij konden doen om ons povere resultaat op te krikken.

Gezien vanuit de ogen van de potentiële klant, hadden we echt alle fouten gemaakt die maar mogelijk waren.

  • In de eerste alinea stond dat het eBook een project van ONS was. (Nou en?)
  • En dat WIJ streefden naar een uitbreiding van de huidige 200 tips naar 365. (Nou en?)
  • De link bevatte het woord ‘inscribir’ oftewel ‘inschrijven’. (Wie wil zich nu inschrijven?)

In het tweede bericht hebben we alles laten vallen wat naar onszelf verwees, een duidelijk voordeel voor de potentiële klant genoemd en het woord ‘inscribir’ veranderd in ‘gratis’.

verschil uitmaken

Wat een resultaat!

Je houdt echt niet voor mogelijk wat er vervolgens gebeurde:
De eerste dag 9 inschrijvingen op onze lijst erbij. De tweede dag nog eens 12. Dat was het sein om te gaan boosten.
We hebben eerst een week lang voor 2€ per dag geadverteerd en daarna nog een week 1€ per dag uitgegeven.

Het Facebookresultaat zie je deels hierboven: 22.488 personen bereikt, 291 likes en 50x gedeeld. Daarnaast hadden we meer dan 100 likes op de pagina erbij en bijna 100 inschrijvingen op de maillijst!

En dat alleen maar door een paar kleine aanpassingen. Wat vind jij er van?






, , , , , , ,

2 reacties op Een beetje anders kan een wereld van verschil uitmaken

  1. Julia 18 juni 2015 om 09:29 #

    Wat een mooi resultaat. Dank je wel voor het delen!

    • Hannie Mommers 18 juni 2015 om 10:06 #

      Dank je wel, Julia 🙂

Geef een reactie